Mit tehetünk mi magunk az 1%-os kampány sikeréért?

2021. február 18. | Mokos Béla

Az idei kampány kezdetéig kevesebb, mint egy hónap van már csak hátra. Feltehetően kevesen ismerik az 1%-os számokat, melyek rendkívüli érdekességekkel szolgálnak a sikeres kampány megtervezéséhez, ezért is érdemes erre néhány gondolatot szánni. Annál is inkább, mivel az 1% gyűjtése céljából jóval többet tehetünk mi magunk, mint azt gondolnánk.

1% a Búzaszem Alapítványnak

2020-ban összesen 9,68 milliárd forint került felajánlásra az adófizetők részéről a civil szervezetek számára, miközben 11 milliárd forint felajánlatlanul maradt. Az egyik szám mérete megdöbbentőbb a másiknál. A legtöbb felajánlást gyűjtő 100 hazai civil szervezet listáján a belépő szint 9,5 millió Ft volt, míg a letöbb 1%-ot gyűjtő alapítvány 231 millió Ft-ot kapott az adófizetőktől. A felajánlások időbeli eloszlása ettől még érdekesebb. A legtöbb adófizető a május 20-ai határidő utolsó négy órájában rendelkezett adója 1 százalékáról.

Az 1% gyűjtés sikeressége céljából nagyon sokat számít minden megosztás. Az eredményesség sokkal inkább egy közösség egy irányba ható munkálkodásán, mint egy-két marketing szakember zsonglőrködésén múlik. Éppen ezért március közepétől egészen május 20-áig folyamatosan jelen leszünk a közösségi médiában, és különös figyelmet szentelünk majd az utolsó nap utolsó óráinak, amikor kiemelten számítunk a Búzaszem közösségének aktivitására.

A közösségi média unalomig űzött megosztásai mellett kiemelt szerepet játszik az úgynevezett keresőmotor optimalizálás. A Google keresőjében az „egy százalék”, „egy százalék felajánlása”, „adó egy százalék felajánlása” kereső kifejezésekre igen előkelő helyre hoztuk fel a Búzaszem Alapítvány honlapját. Érdemes mindezt nem elhinni, és ellenőrzésképpen magunk által is elvégezni a keresést a fenti kifejezésekre. Miután megtaláljuk a listán a Búzaszem Alapítvány honlapját, szabad a találati lista további oldalait áttekinteni, amelyből kiderül, hogy nálunk sokkal nagyobb és ismertebb civil szervezeteket előzünk meg egy kiélezett, tülekedő versenyben.

A tavalyi évhez képest idén előrelépést jelent számunkra, hogy hirdetésünkkel meg tudtunk jelenni az adjukössze.hu adománygyűjtő portálon, ahol más adománygyűjtési formákat is ki tudunk majd használni az év hátralévő részében. Hirdetésünk egyetlen kattintással megosztható barátainkkal, ismerőseinkkel.

A csodafegyver mégis egészen más. Az 1%-os eredményeket hosszú évek óta elemző adóügyi szakemberektől tudjuk, hogy az adatbázis építés az a módszer, ami valóban bejön. Nem elég tehát „csak” jelen lenni az online adománygyűjtő portálokon, a közösségi médiában, az újságokban, az utcán és a Google találati listán. A legcélravezetőbb az, ha közvetlen eléréssel rendelkeznünk támogatóink felé. Ennek eszköze az adatvédelmi előírásoknak megfelelő módon begyűjtött e-mail cím. Hát nem csodálatos! Újra feltaláltuk a melegvizet. Arra kérjük minden kedves olvasónkat, hogy segítse ezt a munkát azzal, hogy rendszeresen feliratkozásra ajánlja hírlevelünket rokonainak, barátainak, ismerőseinek.

Az alábbi hivatkozás megosztásával az ajánlás könnyen elvégezhető: http://eepurl.com/gU3cT5

Kérjük, adója 1 százalékát ajánlja fel a Búzaszem Alapítvány számára.

Segítse céljaink elérését azzal, hogy hírlevelünk olvasásával követi a Búzaszem történéseit!